Heni ERCEG
GLEDE & UNATOČ DŽAMIJA 22. ožujka, 2007.
< >
| cijeli članak | verzija za tisak
Aldo Delić došao je devedesetih kao izbjeglica iz Bosne na
Čiovo, selo Okrug, blizu Splita, zajedno s još dvjestotinjak izbjeglica. Danas
tamo gospodin Aldo ima kafić imenom Genscher, nakaradnu, nikada završenu
betonaru u kojoj najčešće trešte narodnjaci, a najviše Fahreta Jahić, poznatija
kao Lepa Brena. Tako je i toga jutra vlasnik Genschera, kafića koji, ne treba
sumnjati, sigurno nema građevinsku, a kamoli kakvu drugu dozvolu, kafenisao,
slušao Lepu Brenu i čitao Slobodnu Dalmaciju.
Riječju uživao, sve dok nije ugledao "fotografiju" džamije koja da se
planira graditi u Splitu, kad mu je doslovce pao mrak na oči, te je odmah "uzeo
rokovnik" i onako spontano, braneći "svoju" Hrvatsku za koju se
borio sve tamo u rodnoj Bosni, krenuo skupljati potpise za peticiju protiv gradnje
muslimanskoga vjerskog objekta.
No što je zapravo vidio gospodin Aldo? Fotografiju makete džamije
o kojoj u Islamskoj zajednici u Splitu nemaju pojma, jer niti su gradu uputili
zahtjev, niti su izrađeni ikakvi arhitektonski prijedlozi? Ili će biti da je
vidio fotomontažu, kao provokaciju, koja je - jel'te - uvijek isplativa, a
nakon što smo iscrpili Srbe, žene, homoseksualce i ponekog crnca, otkrili smo,
eto, i ono malo muslimana, ali zato potencijalnih neprijatelja u vlastitim,
katoličkim redovima.
Elem, provokacija je urodila plodom, lavina je krenula, otkriveni
su ogromni strahovi od jedne džamije koju doduše nitko ne traži, a i da traži,
kažu u maloj Islamskoj zajednici u Splitu, ona svakako ne bi bila ni blizu one
glomazne građevine s novinske fotomontaže, na kojoj u zrak strši visoki minaret
među straćarama na sjevernoj periferiji Splita, i, kažu, ne bi ni imala minaret,
nego bi to "bilo tek skromno zdanje za molitvu", budući da se sada
splitski muslimani mole u nekoj neuglednoj maloj sobi u centru grada.
Usput, pronađena je i nova, do sada nepoznata, meta, shodno
zaključku vlasnika krčme na kraju grada, Alde Delića, da je "Split ponos
Mediterana, mi smo se oduvijek borili protiv Turaka, a protiv muslimana sam se
i sam borio u zadnjem ratu". Pa je i gospodin Delić, eto, umirovljeni
dragovoljac one Tuđmanove vojske koja inače, službeno, nije nikada ratovala u
Bosni.
I dok se u onoj čiovskoj betonari, kafiću Genscher, potpisivala
peticija protiv jedne plitke medijske provokacije koja je, kao i svaka slična,
pokrenuta doslovce iz ničega, te je u startu skoro neslavno propala kada je
nekolicina građana Splita sasvim mirno odgovorila kako nemaju ništa protiv gradnje
tuđih svetišta, pa se posegnulo za takozvanom on–line anketom na koju se u pravilu, zahvaljujući njenoj anonimnosti,
javljaju sve sami hrabri borci protiv Turaka i svekolikog nehrvatskog življa,
dotle su se na zadnje noge dizali i oni koji bi gradnjom džamije bili "najviše
pogođeni".
A te "žrtve" nekih tamo inovjernika imali bi biti
stanovnici kotara Dragovode, naselja ružnih, betonskih zdanja na sjevernoj periferiji
Splita, građenih još u komunizmu; žitelji nakaradnih nizova bespravno
sagrađenih kuća čiji vlasnici ni desetljećima nakon izgradnje nemaju potrebu
tim svojim domovima barem piturati fasadu, doduše nikakav ih zakon na to i ne
obavezuje, pa je svaki ulazak u Split estetski udarac u oko, ali su zato
politički itekako osviješteni, pa je u kotaru na vlasti stalno rigidna desnica
koja je, kao što i priliči jedinoj opciji koja uistinu štiti interese pravih
Hrvata, odmah odlučno reagirala na mogućnost gradnje džamije u njihovom kvartu.
I rekla povijesno "ne" jednoj fotomontaži!
E da, Aldo Delić s Čiova, selo Okrug, priprijetio je još kako
oni, izbjeglice iz Bosne, neće dopustiti da se "u glavnom gradu njihove
Županije dopusti gradnja džamije", i potom nam ponudio još i serioznu
povijesnu lekciju, jer valjda on, kao vlasnik prigradske krčme, zna bolje, da
bi gradnja džamije bila "izraz prkosa volji naših predaka i izrugivanje
gradovima poput Solina, Klisa ili Sinja", a predstavnik stanovnika s druge
strane periferije Splita, inače politički demokršćanin, izrazio je zabrinutost
svojih sumještana da bi gradnja džamije mogla u taj dio grada dovesti "problematične
muslimane". Pače, vehabije, ne dvoje oni tamo, u svom kotaru, znajući da i
takvih sigurno ima među onih tristotinjak splitskih muslimana.
GLEDE & UNATOČ: DŽAMIJA
< >
| cijeli članak | verzija za tisak
________________________________
Copyright © 1993 - 2024 Feral Tribune. All rights reserved.
|
|