TJEDAN SUVREMENOG PLESA U ZAGREBU
JURIŠ LAKE KONJICE
Bojan MUNJIN
8. lipnja, 2006.
Ovogodišnji Tjedan,
na temelju većine odgledanih predstava, bio je neka vrsta juriša
lake konjice u odnosu na "teške koreografe"
od prošle godine. Nema u tome ništa loše, vidjeli smo prvorazredne plesače,
suptilne priče i maštovite izvedbe, ali kemija na pozornici kao da je bila
drugačija, atmosfera na sceni bila je neformalnija, raspored "zvijezda" bio je nekako
opušteniji. Michael Nunn i Oxana Panchenko, suptilnim
i nježnim plesom koji bi uzbudio svakoga, ispričali su možda najdojmljiviju
ljubavnu priču koju sam u zadnje vrijeme vidio na sceni
< >
| cijeli članak | verzija za tisak
Ovogodišnji Tjedan suvremenog plesa (1.-9. lipnja),
na temelju većine odgledanih predstava, neka je vrsta juriša lake konjice u
odnosu na teške koreografe od prošle godine. Nema u tome ništa loše,
vidjeli smo prvorazredne plesače, suptilne priče i maštovite izvedbe, ali
kemija na pozornici kao da je bila drugačija, atmosfera na sceni bila je
neformalnija, raspored zvijezda bio je nekako opušteniji... Sasvim konkretno,
direktorica Tjedna Mirna Žagar objasnila je koncept ovogodišnje
međunarodne smotre kao "eklektički prikaz onog što jesu trenutni evropski
plesni trendovi". To bi značilo, po mišljenju Žagarove, da se ples nakon obilja raznovrsnih
tendencija zapravo vratio plesnosti, no cijeli festival mogao bi se u slobodnom prijevodu
podijeliti na grupu predstava intimističkog larpurlartizma i na grupu plesnih
kozerija, iako strasti nije nedostajalo ni jednima ni drugima.
Ako se prisjetimo prošlogodišnjih radova Willi Dornera, Jozefa Nadja i Daniela
Leveillea i činjenice da nam je na momente bio potreban napor pred tim
autorefleksivnim koreografskim gromadama, onda smo ove godine nekako sretni
svake večeri odlazili kući. Kako nitko od publike niti izvođača nije bio
stariji od dvadeset osam godina, uz raznolike lucidnosti na pozornici, atmosfera
tipa sve je lako kad si mlad doprinosila je općoj ležernosti programa.
Festival je doduše otvoren u nešto zakopčanom stilu, u Hrvatskom narodnom kazalištu,
ali s najboljima - s Michaelom
Nunnom i Williamom
Trevittom, bivšim prvacima londonskog The Royal Balleta i s njihovom
trupom George Piper Dances uz koju stoji marketinški podatak da ju je
vidjelo ukupno tri milijuna ljudi.
Laki kolač
Trupa
koja se od 1989. nadobivala nagrada, među kojima i Laurence Olivier, i koja nastupa pod motom "privući normalne ljude
koji nikad nisu bili na plesnoj predstavi ", u Zagrebu se predstavila s
nekom verzijom otočne škole klasičnog baleta obogaćenom "improvizacijom na
višoj razini". Pipersi nisu željeli, kako kažu upućeni, "biti
tek elegantno smještani u koreografijama kraljevske baletne kuće" već su
se uputili u izazov vlastitog promišljanja tijela u prostoru i vremenu. Uz vrlo
gracilnu Oxanu Panchenko igra Nunna i Trevitta ostavljala
je dojam lakog kolača i ohlađenog šampanjca u isto vrijeme: bio je to
fascinantno zanatski suveren, dostojanstven i jednostavan plesni izraz. Od tri
točke najimpresivnija je bila Areoplane u kojoj Michael Nunn i Oxana
Panchenko, suptilnim i nježnim plesom koji bi uzbudio svakoga, pričaju
možda najdojmljiviju ljubavnu priču koju sam u zadnje vrijeme vidio na sceni.
Kako
se moderni plesači otimaju uzorima, najbolje je pokazao Antony Rizzi
("What Think Eye" i "123 U and me") koji se kao dugogodišnji
suradnik Williama Forsytha odlučio danas, kao neka vrsta novobaroknog
čovjeka, "udovoljiti sebi" komunicirajući u plesu, okrenutom intimnim
i kreativnim problemima, s medijem filma, fotografije i kompjutorske animacije.
Njegove koreografije pokazuju i njegov stvarno partnerski odnos i s plesačima i
s publikom, pa "socijalni" komentari plesačice Rafaele Giovanole očito
oslikavaju njezino vlastito iskustvo.
Taj
ledeni društveni talog naročito je bio prisutan u plesnoj predstavi
"Vladivostok" Michele Murray koji je kao neka vrsta oglednog
grada predstavljao paradigmu urbane atmosfere u kojoj umjesto pitomih vrtova
vladaju beton, bešćutnost i nasilje. Predstava protječe u vrlo promišljenom,
ali začudnom plesu bez plesa, uz bizarne spodobe iz tranzicijskog
podzemlja pa tog mračnog Pinokija iz Rusije, publika ukoliko nije
zamrzila u prvih pola sata sigurno je zavoljela do kraja izvedbe.
JURIŠ LAKE KONJICE
< >
| cijeli članak | verzija za tisak
________________________________
Copyright © 1993 - 2024 Feral Tribune. All rights reserved.
|
|