Interview



reklama





NAVIGACIJA






Informbiro

Osoba tjedna

Kolumne

Teme

Interviewi

Tri x tri

Picaškandal

International

Feral Tromblon

Oswald

Greatest Shits


Kultivator

Glazba

Knjige

Film

Guštaonica

Virtual Tribune











Stranica obnovljena:
1. srpnja, 2004.

TERESA VALLEJO I DAMIÀ PLENSA, ČLANOVI KATALONSKE KAZALIŠNE SKUPINE "LA FURA DELS BAUS", KOJA JE S KONTROVERZNOM PREDSTAVOM "XXX" NASTUPILA NA OVOGODIŠNJEM EUROKAZU

CJELINA, A NE SISE
Goran BORKOVIĆ
1. srpnja, 2004.

U Španjolskoj se ova predstava doživljava kao dobra zezancija. Publika se uživi, smije se zajedno s nama i sudjeluje. Sjajno smo primljeni i u Portugalu. U Australiji su nam, pak, izrezali jedan komad video-materijala, dok je policija u Londonu tražila prethodnu provjeru dok smo mi, doslovce pred vratima i punim gledalištem, čekali njihovu ocjenu koja je na kraju bila prolazna. U SAD i ne idemo jer nas tamo klasificiraju kao nekakav peep, odnosno porno-show

< > | cijeli članak | verzija za tisak

Katalonska kazališna grupa La Fura dels Baus u dvadeset petoj je godini postojanja treći put posjetila Zagreb. Opet u okviru kazališnog festivala Eurokaz. Za razliku od prošla dva gostovanja (1987. i 1990. godine), ovaj put ih je kazališna kritika sasjekla. Razlog za to bila je predstava provakativna naslova "XXX", nastala po predlošku romana "Filozofija u budoaru" Marquisa de Sadea u kojoj su, između ostalih, igrali i Feralovi sugovornici Teresa Vallejo i Damià Plensa.

- Nakon završetka predstave, u kazališnom holu zagrebačkog ZKM-a kritičari su raspravljali je li vaš show "XXX" poziv gledateljima na oslobađanje seksualnosti i puno uživanje tjelesnih užitaka ili se, pak, po postmodernističkom uzoru ruga i manipulira s njima ironizirajući seksualnu opsesiju potrošačkog društva?

TERESA VALLEJO: Predstava "XXX", kao i De Sadeov roman, nije tipično djelo zbog čega izaziva velike polemike. La Fura je uzela tek neke dijelove iz Marquisa de Sadea, ali nismo željeli ulaziti u dubinu njegova djela. Napravili smo predstavu koja ima ironičan odmak, što se pokazalo jako zabavnim. Međutim, kako predstava traje, publika polako počinje analizirati i ulaziti u smisao predstave da bi na kraju sama donijela zaključak i odredila konačan dojam onoga što je vidjela.

DAMIÀ PLENSA: Kad izvodimo "XXX", osnovna namjera nam je potaknuti publiku na razmišljanje i sudjelovanje u predstavi. Želimo da se gledatelji aktiviraju i participiraju, jer su ljudi postali jako pasivni. Zato smatramo da je naš najveći uspjeh ako poslanim porukama uspijemo potaknuti gledatelje da odgovore i sudjeluju.

Jezična barijera

- Kako biste po tim kriterijima opisali zagrebačku izvedbu "XXX"? Gledatelji baš nisu bili spremni "sudjelovati", odnosno skidati se pred ostalima.

TERESA VALLEJO: Uvijek kad negdje nastupamo prvi put, predstava tehnički ne ispadne najbolje. Činilo nam se da Zagrepčani nisu bili baš zagrijani, nisu reagirali usprkos tome što volimo kad je scena postavljena jako blizu gledalištu, kao što je bio slučaj u ZKM-u. Očekivali smo više, ali usprkos tome, mislim da je publika ipak dobro reagirala.

- Kakve su reakcije u drugim gradovima? Je li publika u zapadnim zemljama spremnija na suradnju od zagrebačke?

DAMIÀ PLENSA: Svaka zemlja je svijet za sebe. U anglo-saksonskim zemljama nam se događalo da su neke dijelove predstave željeli izbaciti i cenzurirati, primjerice u Londonu i Sydneyju. Posebno nas je začudilo takvo licemjerno ponašanje u Londonu koji je navodno centar slobodnog razmišljanja i u kojem ima toliko žute štampe. Razlika je također nastupamo li u sjevernim krajevima neke države gdje nas u pravilu hladnije primaju nego na jugu, gdje su ljudi topliji i spremniji na izazove, kao što je slučaj u Španjolskoj. Tamo se ova predstava doživljava kao dobra zezancija. Publika se uživi, smije se zajedno s nama i sudjeluje. Sjajno smo primljeni i u Portugalu, u Francuskoj je, pak, publika hladnija, u Njemačkoj još više. Zaključili smo da što je društvo više nastrojeno intelektualno, u predstavi očekuje više od filozofije Marquisa de Sadea.

CJELINA, A NE SISE
< > | cijeli članak | verzija za tisak

________________________________
Copyright © 1993 - 2024 Feral Tribune. All rights reserved.


NASLOVNICA