Film



reklama





NAVIGACIJA






Informbiro

Osoba tjedna

Kolumne

Teme

Interviewi

Tri x tri

Picaškandal

International

Feral Tromblon

Oswald

Greatest Shits


Kultivator

Glazba

Knjige

Film


Virtual Tribune











Stranica obnovljena:
14. travnja, 2005.

01 / Film
Dragan JURAK: FILM
13. travnja, 2005.

"HITLER: KONAČNI PAD" OLIVERA HIRSCHBIEGELA

SECIRANJE VUKODLAKA

Bilo je jasno da prije ili kasnije Nijemci moraju snimiti film o Hitleru. Još uvijek ništa ne određuje Nijemce kao njihov odnos prema njemačkim ratovima iz prve polovice XX. stoljeća. I ništa ne definira te ratove, i pripadajući im uspon nacionalsocijalizma, kao sama figura Adolfa Hitlera. Hitler je njemački kolektivni Hanibal Lecter. Bez dijagnosticiranja njegove pojave nema odgovora na pitanje zašto su djedovi poludjeli, i zašto su jednu visoku civilizaciju srušili u najveći užas čovječanstva. U smislu objašnjavanja tog "djedovskog bjesnila" ključne su dvije godine, 1942. i 1945. Godine 1942. Hitler i vrhuška Reicha donijela je odluku o "konačnom rješenju židovskog pitanja" čime je pokrenuta golema operacija genocida; godine 1945., pak, Hitler je izdao zapovijed o uništavanju svih privrednih, energetskih i transportnih postrojenja Njemačke, čime je pokušao izvesti posredni genocid i nad Nijemcima, nacijom koja nije zaslužila opstati nakon njegovog poraza.

Taj Hitlerov pokušaj zatiranja Njemačke – kojom su i sami Nijemci došli na nacističku listu manje vrijednih naroda – jedna je od ključnih točki "Konačnog pada", filma redatelja Olivera Hirschbiegela snimljenog prema knjizi povjesničara Joachima Festa "Untergang" i memoarima posljednje Hitlerove tajnice Traudl Junge. Hitlerova oporuka iz berlinskog bunkera sadržava ostavštinu holokausta nad Židovima – onoga što smatra svojim krunskim povijesnim djelom – i ostavštinu pretvaranja Njemačke u predindustrijsko krumpirište naroda koji nije zaslužio svoju budućnost.

Zaslugom Adolfa Speera uništavanje Njemačke je uvelike bojkotirano, no ono ostaje ključnim djelom nekrofilnog ludila nacizma. Hirschbiegelovo insceniranje tih posljednjih dana dokumentarno je vrlo iscrpno i dramatski vrlo uzbudljivo. Svako objašnjavanje Hitlera je seciranje vukodlaka s plastičnim nožićem, no uz Chaplinovu komediju "Veliki diktator" i predstavu "Proljeće za Hitlera" iz Mel Brooksovih "Producenata", "Konačni pad" predstavlja sam vrh filmova koji "objašnjavaju" Hitlera.

________________________________

________________________________
Copyright © 1993 - 2024. Feral Tribune. All rights reserved.


NASLOVNICA