Glazba



reklama





NAVIGACIJA






Informbiro

Osoba tjedna

Kolumne

Teme

Interviewi

Tri x tri

Picaškandal

International

Feral Tromblon

Oswald

Greatest Shits


Kultivator

Glazba

Knjige

Film


Virtual Tribune











Stranica obnovljena:
2. lipnja, 2005.

01 / Glazba
Tamara VISKOVIĆ: GLAZBA
1. lipnja, 2005.

GORILLAZ: "DEMON DAYS" (PARLOPHONE)

JEZOVITI FAGOT

Pojavu prvog virtualnog rock-benda prije nekih 5 godina popratila je mješavina futurističkog entuzijazma i gorke skepse. Entuzijasti su prognozirali daljnju virtualizaciju pop-muzike u roku keks. Skeptici su ideju proglasili jeftinom atrakcijom koja će, u otprilike istom roku, skončati pod tinejdžerskim krevetom zajedno s izgladnjelim Tamagochijem. Obje su frakcije imale argumenata, ali niti jedna, u toj osmosmjerci stvarnih i stripovskih identiteta, imagea, gostujućih zvijezda i virtualnih happeninga, nije pridavala važnost muzici. Muzika se, pak, danas pojavljuje kao ključni element.

Naime, Damon Albarn (Blur) i DJ Danger Mouse, koji je na mjestu producenta zamijenio Dana The Automatora, stvaraju glazbu koja je toliko nadrasla fiktivne klipanske likove, njihov apokaliptično-akcijski sci-fi svijet i njegov hip-hop-funk soundtrack, da prijeti samoukidanjem. Veza s Gorillaz-projektom na njihovom se drugome albumu održava na razini dizajna, naslova i glazbenih detalja, ali materijal je ozbiljan, smion, melodiozan, prenijansiran i preodrastao za njihove virtualne aliase. Na početku albuma jezoviti fagot, glazbeni citat iz fima “Dawn of the Dead”, miksan sa procesiranim glasićima, najavljuje nevidljivo prisustvo zlotvora, i tu, minutu nakon početka, prestaje svaka sličnost s stripovskim karakterom Gorillaza.

U 50 minuta koje slijede naći će se mjesta za klasičnu gudačku sekciju, klavir, retro-elektroniku i čak dva zbora – dječji i gospel – oba izvrsno ukomponirana u pjesme, te goste poput De La Soul, Martine Topley-Bird, Shauna Rydera (Happy Mondays), te, nemoš' vjerovat, ikone disca i kućnog nasilja Ikea Turnera, te glumca Dennisa Hoppera. Album ima par slabijih točaka - "O Green World", na primjer, s upornom pozadinskom temom "A A Aa AAA" sliči na amatersku imitaciju jake zubobolje – ali u cjelini je jako dobar. Predobar za dvodimenzionalnu četvorku koja izgleda kao delinkventsko potomstvo Corta Maltesea i Morticie Addams.

GOSTOVANJE MARIZE U ZAGREBAČKOJ “TVORNICI KULTURE”

TOPLINA EMOCIJE

U zagrebačkoj "Tvornici" u petak, 3. lipnja, koncertom će se predstaviti portugalska fado-zvijezda Mariza, za čiju se glazbu inače s pravom kaže da "s lakoćom probija okvire world music scene". Njezin novi album "Transparente", koji je već osvojio europsku publiku, pravi je pokazatelj gornje tvrdnje, i njezin promotor Dallas Records opisuje tu ploču kao, u osnovi, fado.

No, zahvaljujući producentu "Transparentea" Jacquesu Morelenbaumu, ovaj album ispunjen je "prepoznatljivom brazilskom toplinom", te koketira s gypsy-jazzom, tangom, afričkim ritmovima i mediteranskim gitarama "bližim Španjolskoj nego Portugalu"...

Marizin moćan glas, scenski nastup i strastvenost donijeli su ovoj pjevačici mjesto jedne od najatraktivnijih i najtraženijih zvijezda suvremene etno-glazbe, što su potvrdili i europski kritičari. "Transparente" je tako mahom proglašena njezinom najboljom pločom – predviđa joj se ništa manji globalni uspjeh - a ni sama Mariza ne skriva da je istim djelom više nego zadovoljna: "Nikada u životu nisam bila sretnija no sada. Mislim da se to čuje i na albumu. Možete osjetiti svaku moju emociju."

Igor LASIĆ

________________________________

________________________________
Copyright © 1993 - 2024. Feral Tribune. All rights reserved.


NASLOVNICA