Glazba



reklama





NAVIGACIJA






Informbiro

Osoba tjedna

Kolumne

Teme

Interviewi

Tri x tri

Picaškandal

International

Feral Tromblon

Oswald

Greatest Shits


Kultivator

Glazba

Knjige

Film


Virtual Tribune











Stranica obnovljena:
23. prosinca, 2005.

01 / Glazba
Tamara VISKOVIĆ
22. prosinca, 2005.

KORN: "SEE YOU ON THE OTHER SIDE"

BEZOČNI BIJES

U drugoj polovici 90-ih Korn su predvodili najpopularniji i najprofitabilniji muzički trend – nu metal. Taj hibridni žanr nije proizveo bogzna kako originalan materijal, ali je bio apsolutni tržišni hit. U razdoblju koje se na nekoliko frontova razračunavalo s tradicionalnim poimanjem rock'n'rolla, nu metal je spojio konvencije heavy metala s produkcijskom uglačanošću i sociopatskim svjetonazorom gangsta-rapa i tako ponudio odušak publici željnoj normalne, narodske rock zabave – pogane dernjave i mrtvačkih glava.

I sve to danas ne bi spomena bilo vrijedno da se po pozornicama i studijima SAD-a još uvijek ne vrte dezorijentirani ostaci te donedavno dominantne rock-kaste u pokušaju rekreiranja vremena u kojemu su imali broj Britney Spears na speed-dialu, a na MTV-ju bili češće nego u zahodu. Korn su, tako, već nekoliko albuma utrošili na pokušaje izvlačenja iz stupice žanra koji je u međuvremenu otego papke. Na "See You On The Other Side" (kako nitko od par stotina ljudi u autorskoj-sviračkoj-producentskoj-diskografskoj-marketinškoj mašineriji nije primijetio da Mercury Rev već imaju album istog naziva) unajmili su The Matrix, kolektiv zaslužan za pjesme teen-zvijezda Avril Lavigne i Pink, da ih pogurne prema pop-metalu.
 
Pokušaj nije ispao uspješan. Pro-tools dotjerivanje ništa bitno nije promijenilo, i Korn još uvijek najbolje zvuče kad se drže svog matičnog stila, ali on je iscrpio svoj repertoar, i ne otvara mnogo mogućnosti za varijacije. Njihov zvuk, poput mlažnjaka koji po grbavoj pisti vuče Trenta Reznora i Snoop Dogga, i njihov  stav - "svijet je glup jer me ne razumije", uvijek će imati odjeka među srednjoškolskim uzrastom, ali ne više od toga. Ekstremno samosažaljenje i bezočni bijes nisu zahvalan teren za glazbeno odrastanje. Dodajmo k tome mizoginiju i razmetljivu nezainteresiranost za svijet izvan gabarita vlastitog nosa, koja zaslužuje da bude definirana kao aktivna ignorancija (taj nivo budalastosti, naime, zahtijeva truda), i postaje jasno da Korn imaju veoma malo manevarskog prostora, i da on nije ograničen samo uskoćom žanra, nego i onom svjetonazornom.

________________________________

________________________________
Copyright © 1993 - 2024. Feral Tribune. All rights reserved.


NASLOVNICA