Glazba



reklama





NAVIGACIJA






Informbiro

Osoba tjedna

Kolumne

Teme

Interviewi

Tri x tri

Picaškandal

International

Feral Tromblon

Oswald

Greatest Shits


Kultivator

Glazba

Knjige

Film


Virtual Tribune

Pisma










Stranica obnovljena:
8. lipnja, 2006.

01 / Glazba
Tamara VISKOVIĆ: GLAZBA
8. lipnja, 2006.

HERBERT: "SCALE"

PITKI RUSVAJ

herbert_150.jpgU blizini Herberta, čovjek mora biti oprezan. Mljackanje, šmrcanje, blebetanje, krckanje smokija, češkanje ćiverice... sve to može završiti na nosaču zvuka, transformirano u opuštenom vokalu Dani Siciliano. Ovakav uvod možda zvuči karikaturalno, ali njegov cilj nije niti da vas nasmije, niti da vas potakne da autora mentalno arhivirate pod "pretenciozna atrakcija". Naime, Herbert je uveo musique concréte u digitalnu eru potpunije i dosljednije od svojih suvremenika. Njegova se glazba na teoretskoj razini doima zamornom – albumi u potpunosti kreirani od amplificiranih zvukova koje proizvodi ljudsko tijelo ili ekološki manifest komponiran od zvukova različitih vrsta hrane i ambalaže – konvencionalnijeg će slušatelja obeshrabriti u startu.

No, iako nisu dobar materijal za zviždukanje, tako konstruirane kompozicije ugodna su, intrigantna muzika koja ni po čemu ne zaostaje za onom skladanom na klasičnijim glazbalima. Štoviše, njezina teksturiranost i nijansiranost u stanju je rastvoriti tradicionalne žanrove prema potpuno novim horizontima. Scale je, tako, izgrađen na pop-soul osovini.
 
Fleksibilni vokal njegove dugogodišnje suradnice, gđice Siciliano, po prvi je put izbačen u prednji plan, i senzualno se provlači kroz jazz, soul i big band zvuk, poput anestezirane disko dive. Kao izvrstan poznavatelj tih glazbenih stilova (njegov najpoznatiji side-projekt je The Matthew Herbert Big Band), Herbert će iskoristiti sve adute koje oni nude, i rastegnut će ih preko granice žanra točno toliko da protrese njegovu osnovnu strukturu, ali da je bitno ne poremeti.
 
Album je konzistentan i ne pada u kvaliteti, kako to najčešće biva u ovome biznisu koji se bazira na hitu, već je prema kraju sve zanimljiviji. Među 723 izvora sampleova od kojih je komponiran nalazi se sadržaj ženske torbice, kesica krekera i prolaznik sa želučanim tegobama. Bubnjevi su, kao u nekoj apsurdnoj muzičkoj inscenaciji Julesa Vernea, putovali u zrak balonom, nizdol u pećinu, jurcali cestom i ronili pod pučinu. I sav taj rusvaj, začudo, niti opterećuje pjesme niti narušava njihovu pitkost.

________________________________

________________________________
Copyright © 1993 - 2020. Feral Tribune. All rights reserved.


NASLOVNICA
br_1081_150.jpg