Tamara VISKOVIĆ: GLAZBA
9. kolovoza, 2006.
PRIMAL SCREAM: "RIOT CITY BLUES"
NASTAVAK PADA
Kraj 90-ih obilježila su dva izvanredna
izdanja Primal Screama - Vanishing Point i XTRMNTR, proboji duboko u dub, techno
i eksperimentalnu elektroniku, intenzivni poput rock-kamikaze koja se s urlikom
strmoglavljuje u neprijateljski teritorij. Nakon toga, bilježe pad, i on se nastavlja
i s ovim albumom. Grupu su, navodno privremeno, napustili Robert Young i Kevin Shields,
i sa sobom su odnijeli žanrovski avanturizam. Primal Scream su u svojoj dugoj
karijeri već imali "pauzi" obilježenih povratkom na bazični zvuk
Rolling Stonesa, i Riot City Blues je još jedna od njih. Rezultat je album na
kojemu svaka pojedina pjesma nalikuje na neku koju ste već čuli, jedino ima
blesaviji tekst.
Iako ovakva glazba, adrenalinom pogonjena,
i s puno uvjerenja odsvirana, može podnijeti širok spektar poetskih besmislica,
Primal Scream su već upali u karikaturalni manirizam. Praksu povezivanja riječi
u ekspresionistički-asocijativno grumenje, koja je u techno i big beat kontekstu imala duboku
logiku, Gillespie je prenio u
klasični rock bez razumijevanja njezine povezanosti s formom. 10-ak riječi koje
dobro zvuče (Soul, Junkie, Hell, kao uostalom i Riot, City i Blues…) okosnica
su svih pjesama. Njihovo je povezivanje čista rutina, pa tako, uz niz
klišeiziranih rock–likova, poput buntovnih mladaca udruženih s
autodestruktivnim ljepoticama, nalazimo i "Krista na križu s nabijenim
pištoljem" (što povlači više pitanja, najvažnije od kojih je - čime
nesretnik uopće drži oružje i kakva bi misteriozna božja intervencija pridonijela
njegovoj mogućnosti da ga upotrijebi).
Da mi ovoga ljeta vjetar u sobu nije unosio pjesme
s Marko Polo Festa, u jednoj od kojih iz nekog razloga tugujemo ti i ja, pa zato plaču naša oka dva (sliku dvaju žalosnih Kiklopa još dugo ne mogah
izbaciti iz glave), Riot City Blues bi zaslužio priznanje za najlošiju poeziju
sezone. Ipak, pjesme su odsvirane s lakoćom i zadovoljstvom s kojima se malo bendova
može mjeriti. Zato, iako ovaj album neće puno značiti u daljoj budućnosti (čak
ni unutar opusa same grupe), u sadašnjosti njegova hotimično jednostavna
zabavnost ima šarma.
________________________________