Tamara VISKOVIĆ: GLAZBA
24. siječnja, 2007.
GRUFF RHYS: "CANDYLION" (2007)
LAV ZA RAČUNALOM
Iako gorka iskustva sa samostalnim albumima pjevača uspješnih
rock-grupa sežu još do Beatlesa i Stonesa, svake se godine po nekoliko
frontmana otisne u solo-vode, pa što bi 2007. bila izuzetak. Da niti diskografi
nisu polagali velike nade u drugi samostalni album Gruffa Rhysa, pjevača Super Furry Animalsa, govori to što je
album objavljen početkom siječnja, u tradicionalno najneatraktivnijem tržišnom
razdoblju. Nevelikim nadama je vjerojatno doprinijela i činjenica da se njegov
solo-prvijenac zvao Yr Atal Genhedlaeth i bio otpjevan na osebujnom
velškom jeziku, što, dakako, nije izazvalo globalnu pomamu. No, Candylion
je sasvim drugačija priča. Nadahnut opskurnim velškim pop-naslijeđem 60-ih i
70-ih (kojeg je prethodno okupio na zanimljivoj kompilaciji Welsh Rare Beat), Rhys je krenuo u smjeru orkestralno podstavljenog
akustičnog popa, protkanog zdravom dozom egzotičnih ritmova i psihodelične
atmosfere.
Na albumu surađuju gudači grupe The High Llamas, brazilski
producent Mario Caldato Jr, te
velška pjevačica Lisa Gen. Većina
albuma koje potpisuju odmetnuti pjevači još djelujućih grupa sastoji se od
skladbi koje je pjevač napisao za grupu, a grupa ih nije htjela. Ovdje je
situacija drugačija. Rhys se fokusirao
na materijal koji nije preblizak matičnom bendu i temelji se na osobnoj
motivaciji – reinterpretiranju izgubljene glazbe njegovog djetinjstva,
sačuvanog kroz kolekciju ploča njegovih roditelja. Album počinje pričom o lavu
iz zemlje Candy (u kojoj, kako se čini, žive još i medvjedi, dalmatinci,
pingvini, limuni i karanfili), koji - slijedom događaja koje nisam u mogućnosti
objasniti - izuči plemeniti zanat rada na kompjuteru i šalje kući svoje slike.
Album, pak, završava 14-minutnom prog-rock satirom "Skylon!" o
otmici aviona u kojoj sudjeluje naš junak u ulozi, hm... junaka te antipatična
holivudska zvijezda u ulozi suputnice. U međuvremenu, niz folk-balada,
ekscentričnih kompozicija protkanih tropicaliom, pa čak i jedna pjesma na nekoj
neobičnoj varijanti španjolskog, svjedoče kako o eklektičnosti i ćaknutosti
glazbenog ukusa njegovih roditelja, tako i o nasljednosti tih osobina.
________________________________