Dragan JURAK: FILM
22. ožujka, 2007.
"ARMIN" OGNJENA SVILIČIĆA
SVJETSKO IME
U jednoj prošlosezonskoj epizodi "Sopranosa"
pojavio se odličan prikaz hotela. Tony Soprano je bio ranjen. Dok je ležao u bolnici,
boreći se za život, usnuo je san. Nalazi se u velikom hotelu. Izgubio je sve
dokumente, i ne može ga napustiti. Ne može se vratiti kući. Cijeli svijet
pretvorio se u hotelsku sobu. Cijeli svijet postao je hotel s mnoštvom identičnih
ćelija, tepisima koji prigušuju korake, i prozorima koji se ne mogu otvoriti.
Nešto poput mjesta između neba i zemlje, ili nezemaljskog broda... Sličan
prikaz hotela kao portala između dva svijeta, unificiranog, antiseptičnog modula
kojim plove slučajni putnici, pojavljuje se i u "Arminu" Ognjena Sviličića.
Otac sa sinom dolazi iz Bosne na audiciju za film u njemačkoj
produkciji. Odsjedaju u hotelu Holiday (bivši Holiday Inn) gdje je organizirana
audicija za ulogu bosanskog dječaka. Ravno iz bosanske mahale, još uvijek
poharane ratom, ulaze u nestvarni svijet dugačkih hodnika sa sobama koje se
otvaraju na elektronske kartice. Otac i dječak nisu izbjeglice. Hotel je
preotmjen za izbjeglice. Nisu niti pokojnici koji kroz hotel putuju prema
drugom svijetu. Ali i oni kao da negdje putuju. Hotel je mjesto tranzicije;
brod kojim iz jednog svijeta – svijeta postratne Bosne – putuje prema nekom
drugom svijetu.
Sviličić je danas ono što je u drugoj polovici '90-ih bio Vinko Brešan: osovina oko koje se okreće hrvatska kinematografija.
Nakon odličnog autorskog filma "Oprosti za kung fu", te vrlo bitnog
sudjelovanja na scenariju za Radićevu
"Ivu", Sviličić se vrlo
brzo pojavio s novim autorskim filmom. "Armin" je - s izvanrednim Emirom Hadžihafizbegovićem u ulozi oca,
te vrlo dobro odabranim Arminom
Omerovićem u ulozi dječaka - premijeru imao na Berlinskom festivalu. Sviličić je već pomalo i svjetsko ime.
Njegov promocijski portal nije Pula, već berlinski Forum. "Armin" je
potvrda tog statusa. Većina ove male drame proizlazi iz uloge Hadžihafizbegovića, možda i najbolje u
hrvatskom filmu od samostalnosti. Ali Sviličić
vrlo dobro režijski vodi taj nastup: kombinira ga s ulogom dječaka, ulogom
hotela...
________________________________