Tamara VISKOVIĆ: GLAZBA
24. listopada, 2007.
LeANN RIMES: "FAMILY"
MUKE S GLASOM
U srednjim dvadesetima, LeAnn
Rimes iza sebe ima 12 godina pjevačkog i diskografskog staža. Osobu s
kakvim-takvim glazbenim ukusom, koja se već susrela s nekim od njezinih albuma,
vjerojatno neće biti lako nagovoriti da to učini još jednom. Naime, svoje najveće
hitove je otpjevala kao dječja zvijezda, minijaturna interpretatorica odlavih
country-balada i loše odabranih obrada. Njezina najupečatljivija osobina bio je
komplet glasnica dostojan trostruko starije i bar isto toliko krupnije osobe.
Oboružana njime, LeAnn je mogla
vikati glasnije od bilo kojeg djeteta zapadno od Mississippija, i pokriti veći
dijapazon vokalnih tikova karakterističnih za country-muziku, od bilo kojeg
živog stvora iz iste dobne skupine.
Što je izvrsno, ako spadate u onih 0.4 posto populacije koja
voli slušati adolescente kako se dreče i prenemažu. No, hvala bogu, vrijeme je
učinilo svoje, i LeAnn Rimes je s
godinama nekako «urasla» u svoj monolitni glas. Dojam je, doduše, da njime još
uvijek barata s nedostatnom suptilnošću, kao da je oruđe preteško, ili vozilo
presnažno za mladu osobu, ali ipak, danas ona ima puno više autoriteta u svojim
blueserskim gestama i uvjerljivija je u ljubavno-biografskoj formi kakvu
preferira mainstream country. Family
nije izvrstan album. Njegove su mane brojne i upadljive. Drži se mahom
ziheraških glazbenih rješenja, produciran je rutinski, zna zateturati na rubu
žanrovske parodije, a duet sa Bon
Jovijem je točno onoliko strašan koliko izraz "duet sa Bon Jovijem"
daje naslutiti.
No, s druge strane, pojavljujući se u ulozi koautorice svih pjesama i
eksperimentirajući sa različitim izvođačkim stilovima, poput soula, bluesa i
pop-balade, LeAnn Rimes pokazuje
odlučnost i ambiciju razmjerno rijetku kod zabavljača koji su na sceni od
vrtićkog uzrasta. I kada odrastu, oni uglavnom ostaju zabavljači,
konvencionalno dopadljivi, nekonfliktni likovi koji samo mijenjaju scenske uloge.
"Family", pak, sa svojom naglašenom osobnom crtom i tematskom
koherencijom daje naslutiti osobu koja prvenstveno traži svoj autorski
identitet, i koja će s godinama biti u sve boljoj poziciji da ga i nađe.
________________________________