Film



reklama





NAVIGACIJA






Informbiro

Osoba tjedna

Kolumne

Teme

Interviewi

Tri x tri

Picaškandal

International

Feral Tromblon

Oswald

Greatest Shits


Kultivator

Glazba

Knjige

Film


Virtual Tribune

Pisma










Stranica obnovljena:
18. listopada, 2002.

01 / Film
Dragan JURAK
17. listopada, 2002.

KINO

KRALJ WOODY

Čak i kad spava, Woody Allen je kralj. A kamoli kada uredno proizvodi u godišnjem ritmu i snima filmove poput “Kletve škorpiona”

Woody Allen jedan je od najstarijih redatelja u biznisu. Više od trideset i osam godina – točnije od 1965., kada je napisao scenarij i glumio u komediji “What's Up Pussycat” - šezdeset osmogodišnji Woody svakog dana poput ostarjelog činovnika ustaje u isto vrijeme i odlazi snimati filmove. Doduše, posljednjih godina sve češće napušta Manhattan odlazeći ljeti u Veneciju, a za Božić u Pariz, no njegova redateljsko-scenarističko-glumačka služba zbog toga ne trpi. Kao i nekad, Woodyjeva manufaktura proizvodi jedan film godišnje – “rain or shine”. Naravno, u biznisu u kojem je najveći broj redatelja dobio samo jednu priliku za režiranje, te u kojem vas desetogodišnja prisutnost u autorskom i redateljskom vrhu automatski svrstava među filmske besmrtnike, Woodyjeve brojke spadaju pod sekciju “živih istina” američkoga filmskog Panteona. A trenutačno – tj. nakon što je umro Kubrick – od živućih klasika od Woodyja je stariji samo bezvremeni Robert Altman, te s ove strane Atlantika Claude Chabrol.

Brojeći i neke televizijske poslove i omnibus “Newyorške priče”, “Kletva škorpiona” je trideset i šesti Woodyjev film (u međuvremenu je snimio i trideset i sedmi – “Hollywood Ending”), te se određeni stupanj dugogodišnje autorske hiperprodukcije lako može osjetiti. Woody je dvjestotinjak puta ujutro ustao iz kreveta, popio kavu i krenuo na posao, i rezultat toga jest još jedna komedija s tekuće vrpce. “Kletva škorpiona” s Woodyjem, Helen Hunt, Charlize Theron i Danom Aykroydom, neosporno je dio svakodnevice u biznisu, no i kao takva dio je galaksije komedija s kojom se u devedesetima ništa nije moglo mjeriti.

Jer kada Dan Aykroyd svojoj ljubavnici Helen Hunt – s kojom riječ Pariz u javnosti koristi kao šifru za divlji seks – kaže da je jutros čitao u novinama o Hitlerovoj okupaciji Pariza, na što ona samo mazno palucne jezikom, zna se tko je kralj komedije. Čak i kad spava, Woody je kralj. A kamoli kada uredno proizvodi u godišnjem ritmu.

3

________________________________

DVD/VHS OBITELJ ČUDAKA, The Royal Tenenbaums, 2002., Wes Anderson, Continental

Kod nas je “Obitelj čudaka” kroz kina prošla poprilično nezapaženo, no u Americi i Evropi “Tenenbaumsi” su proglašavani remek-djelom, film je osvanuo na naslovnicama najuglednijih filmskih časopisa, a kultni status zacementiran mu je u samo nekoliko mjeseci (u jednoj anketi, primjerice, Christina Ricci proglasila je ovu komediji najbitnijim filmom u svom životu).

I na ponovna gledanja “Obitelj čudaka” s Geneom Hackmanom, Anjelicom Huston, Gwyneth Paltrow, Benom Stillerom, Lukom Wilsonom i Dannyjem Gloverom kao da ovdje nije onaj film koji je to vani. No, vrlo je specifična to komedija: tužna gotovo koliko i Chaplinove komedije, vizualno hladna i namjerno ružna, te s paradom hollywoodskih zvijezda čiji se humor temelji na minimumu glumačkog angažmana (ili njegovom nepostojanju kao u slučaju Billa Murraya)... Dakle, daleko od toga da film nije bez vraga.

4

DVD/VHS ZAJEDNO, Tillsammans, 2001., Lukas Moodysson, Discovery

Još od zamiranja evropskog filma krajem sedamdesetih – kada je francuski novi val ostario, mladi njemački film prošao svoj uzlet, a Fellini snimio svoje posljednje relevantne filmove – u Evropi se nije pojavio tako jak autor kao što je to Lukas Moodysson. Lars von Trier je izuzetan filmaš, Nanni Moretti i Roberto Benigni obnavljaju talijanski film, Guy Ritchie je zabavniji i od Hollywooda, no Lukasu Moodyssonu filmovi se događaju sami od sebe.

S “Fucking Amal” Moodysson je snimio ljubić o dvije tinejdžerice koji je 1998. u Švedskoj konkurirao i “Titanicu”, a s filmom “Zajedno” vrlo je duhovito promiješao švedsko društvo iz sredine sedamdesetih. To jest, u priči o hippie-komuni “Zajedno”, hipije je cijepio sa švedskim malograđanima, a švedske malograđane s hipijima – i eto predivnog happyenda.

5

________________________________
Copyright © 1993 - 2024. Feral Tribune. All rights reserved.


NASLOVNICA