Glazba



reklama





NAVIGACIJA






Informbiro

Osoba tjedna

Kolumne

Teme

Interviewi

Tri x tri

Picaškandal

International

Feral Tromblon

Oswald

Greatest Shits


Kultivator

Glazba


Film

Guštaonica

Virtual Tribune

Pisma










Stranica obnovljena:
3. lipnja, 2004.

01 / Glazba
Tamara VISKOVIĆ: GLAZBA
2. lipnja, 2004.

THE STREETS: "A GRAND DON'T COME FOR FREE" (VICE/ATLANTIC)

RAP-OPERA

Kad bi ovaj album bio film – a mogao bi biti, sa svojim živim dijalozima i okom za detalj – ne bi u njemu gledali ni spektakularne automobilske potjere, ni značajne “kroz granje nebo” kontemplativne kadrove. Iako dramatični instrumentalni uvod sugerira da ćemo čuti priču od nesvakidašnjeg značaja, Mike Skinner nam u 50-ak minuta ispriča sljedeće: Novci koje je, pitaj boga zašto, držao u kutiji za cipele kod pokvarene televizije, nestali su kad je skoknuo do videoteke i po keš na bankomat (makar doma ima punu kutiju zelembaća na stalaži, a i kako je gledao DVD kad nema TV? OK, sigurno postoji neko objašnjenje), ali DVD je izgubio, bankomat mu je dao korpicu, mobitel mu se pokvario…

U međuvremenu se zaljubio, gledao televiziju kod cure, posvađao se s njom, i na koncu našao novce kad je išao popraviti svoj TV (pa možemo reći da nije svako zlo za zlo). Bez očitih hitova kakvi su obilježili njegov izvrsni prvijenac, ali sa istim jednostavnim ritmovima pokupljenim iz video-igara kojima prikraćuje besposlene dane, istim šarmantno-frfljajućim rapom koji prelazi u obični, ali nimalo monoton govor darovitog birtijskog pripovjedača, "A Grand…" je jedan od neobičnijih konceptualnih albuma od vremena kad su "Yes" odlučili objaviti svoje viđenje opskurnih indijskih tekstova u formi gramofonske ploče.

Skinnerov je stil nalik onome Iana Durya, a glas je visoko u miksu, pa se glazbena fuzija garagea, hip-hopa i acid housea povremeno gubi u pozadini. U općem kritičarskom hvaljenju ove rap-opere svakodnevice, cinik može prepoznati tipičnu fascinaciju koju razmjerno obrazovana srednja klasa gaji prema "autentičnosti" radništva i uličnog života. A opet, može i poslušati kako "Empty Cans" u maniri Jekylla i Hydea zatvara album, prvo iskrcavajući smeće samosažaljenja i gorčine preko agresivno banalnog ritma, a potom, nakon kratkog premotavanja unatrag, otkrivajući junakov pozitivni paralelni svijet. "Something that was not meant to be is done/and this is the start of what was". Ili u verziji Scarlett O'Hara: "Sutra je novi dan."

________________________________

________________________________
Copyright © 1993 - 2024. Feral Tribune. All rights reserved.


NASLOVNICA